|
Post by Lydia Tuuliluoto on Dec 8, 2017 13:26:17 GMT 2
Ratsastajan etu- ja sukunimi: Lydia Tuuliluoto Ikä: 21v Edustusseura- tai talli : Yläkokko Kouluratsastus helppo C [ ], helppo B [ ], helppo A [x] Esteratsastus 60 cm [ ], 80 cm [ ], 100 cm [x] Hevosen virallinen nimi ja http-alkuinen osoite: Kheops, sussuheposet.wixsite.com/kheopsLinkki erilliseen päiväkirjaan (vapaaehtoinen): ylakokon.proboards.com/thread/443/kheopsin-iv-kirja?page=1&scrollTo=5935Helmikuussa 2018 Kheops on ollut Lydialla vuoden ja ratsukko on kokenut yhdessä jo paljon. Tavoitteena on kilpailla esteitä, koulua ja kenttää tasapuolisesti ja sujuvasti. Tähän mennessä ratsukko on kilpaillut kouluratsastuksessa tasolla helppo A ja tätä lähdetään seuraavan vuoden aikana nostamaan kohti vaativia luokkia. Esteillä kilpaura aloitettiin metristä, mutta takapakin vuoksi estekisat jätettiin hetkeksi. Nyt on tarkoitus palata esteradoille ensin yksien pienempien kilpailuiden jälkeen ja palata sitten takaisin kilpailemaan 100cm. Osakilpailupisteet, koulu | Osakilpailupisteet, este | Kilpailijaprofiilipisteet | Yhteisöpisteet | 0 p. | 0 p. | 5+2 p. | 0 p. | Mode hyväksynyt [0 p.] | Mode hyväksynyt [0 p.] | Mode hyväksynyt [7 p.] | Mode hyväksynyt [0 p.] |
|
|
|
Post by Lydia Tuuliluoto on Dec 8, 2017 21:24:34 GMT 2
08.12.2017 Storytellers Cup ja muita kisoja edessä
Eilen minulla oli ollut Merjan estevalmennus, joka oli sujunut paremmin kuin pitkään aikaan. Tästä sain taas lisärohkaisua, sillä tällä hetkellä sitä todellakin tarvitaan. Viikon päästä olisi edessä pitkästä aikaa estekilpailut, jonne olin itseni Kertun kanssa ilmoittanut jokin aika sitten. Luokaksi olin valinnut turvallisen 70-80cm, josta olisi hyvä käydä hakemassa hyvää perussuoritusta, eikä tarvitsisi korkeutta miettiä.
Yksien estekisojen jälkeen 20. päivä olisi edessä koulukilpailut ja sitten se suurin uutinen. Olin ilmoittautunut Kertun kanssa Storyteller Cupiin, joka pitäisi sisällään neljä osakilpailua ja finaali sitten maaliskuussa. Ensimmäinen osakilpailu olisi jo kuun viimeisenä päivänä, jolloin kilpailtaisiin esteratsastuksessa. Olin jo päättänyt että mehän startataan metrissä, menivät ensi viikon kisat miten tahansa. Kerttu on hypännyt entisellä omistajallaan 120cm ratojakin, joten pärjäämme hyvin metrissä kunhan itse ratsastan ja keskityn 110%.
Tänään Kerttu pääsi pyörimään liinan päähän. Pyörittelin tallissa orille uudet vaaleanpunaiset pintelit (mitenniin kaikki luulee mun heppaa tammaksi kun kutsun sitä Kertuksi ja kuskaan ympäri tallipihaa pinkeissä pinteleissä) ja fleeceloimemme oli sentään hieman miehekkäämpi, kun värinä oli tummansininen. Kerttu oli klipattu marraskuun loppupuolella ja ori oli tällä hetkellä hurjan siistissä kunnossa. Kerttu oli suoraan sanottuna elämänsä kunnossa, sen kestävyyskunto oli ihan uskomaton ja lihaksetkin olivat uskomattoman hyvät. Juuri pari viikkoa sitten hieroja kehui orilla olevan todella symmetrinen lihaksisto. Tietenkin pari jumia oli ollut siellä täällä, mutta ei mitään sen kummenpaa, tulevia kisojakin ajatellen on tosi hyvä tietää, että ori on hyvässä kunnossa.
Kerttu sai hölkkäillä juoksutusliinan päässä molempiin suuntiin ihan loimi päällä, kun jouduimme kentälle tuntien takia ja ilma oli melko viileä. Kertulla ei pahemmin ollut ylimääräistä rallitteluenergiaa eilisen treenin jälkeen, joten ei sieltä tullut kuin pari pukkia. Annoin Kertun vain ravailla ja laukkailla omaa tahtiaan, enkä sen pahemmin työstänyt oria liinan päässä. Kävellessämme alku- ja loppukäyntejä otin vähän pysähtyksiä, väistöjä ja peruutuksia, koska niitä ei voi ikinä tehdä liikaa.
Palattuamme takaisin talliin hoidin Kertun reippaasti pois. Huomenna meillä olisi vika vakkaritunti ennen joulua, kun ensi viikon tunnin olin perunut perjantain kisojen takia. Heitin Kertulle vartiksi kylmäyssuojat etujalkoihin ja samalla vielä harjasin orin läpi pehmeällä harjalla. Kävisin vielä harjaamassa Jettan ja Brian läpi, jonka jälkeen olisi suunnattava kotiin.
|
|
|
Post by Lydia Tuuliluoto on Dec 28, 2017 20:07:46 GMT 2
Kertun varusteet kuntoon ensimmäisiä kisoja varten Katsoin tänään valmiiksi varusteemme kahden päivän päästä olevaa ensimmäistä osakilpailua varten. Satulahuovat pääsivät pesukoneeseen ja kaikki nahkavarusteet pesin huolella. Huomenna vain hölkättäisiin liinan päässä, niin satulat voisin pakata autooni jo valmiiksi. Koulusuitsiin Kerttu sai uuden tyylikkään otsapannan ja esteradalle ostin edustusloimeemme sopivan korvahupun, sillä olen jo pitkään ajatellut että estekisoissa huppu voisi olla herkkis-Kertulle ihan hyvä. Kisoihin on valmistauduttu huolella ja viime hetken treenit on tehty, nyt voi enää vain toivoa parasta!
Varusteista kiitos Equestrian PRO!
|
|